xtb to aplikacja i platforma finansowo - inwestycyjna dostępna na 12 rynkach, w tym m.in. w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii czy Portugalii.

xtb od początku mierzyło się z wyzwaniem dotyczącym pozyskania tzw. „zwykłych użytkowników”, którzy chętnie zainteresowaliby się inwestycjami. Dominującym zaś segmentem byli „finansowi pasjonaci” kojarzeni z zawodowym zajmowaniem się inwestycjami. Dotychczasowe kampanie z udziałem gwiazd (Mads Mikkelsen czy Jose Mourinho) i próby rekrutacji nowych użytkowników poprzez budowanie aspiracyjnego świata inwestorów nie okazały się przełomem pod kątem znaczącego poszerzenia grupy docelowej.

Wiedzieliśmy, że wśród szerszej grupy docelowej inwestowanie z xtb generuje silne emocje, jak niepewność i strach przed błędnymi decyzjami. Zrozumieliśmy, że trzeba zdobyć ich zaufanie, dodać odwagi by uwierzyli, że inwestowanie z xtb nie przekracza ich umiejętności. 

Nowe pozycjonowanie xtb i idąca za tym Idea „Ja też jestem inwestorem” przyniosły dużą zmianę dla wizerunku marki. W komunikacji pokazaliśmy użytkowników aplikacji xtb w nowym wymiarze. Nie ważne czy nosisz t-shirt, czapkę z daszkiem i obracasz dwoma akcjami na krzyż – dla nas jesteś inwestorem!

W ramach nowej idei komunikacyjnej zaangażowaliśmy osoby, które na pierwszy rzut oka zupełnie nie kojarzą się z inwestowaniem. Postawiliśmy na światowe gwiazdy sportu. Conor McGregor i Iker Casillas mieli okazję pokazać się z innej strony, jako inwestorzy, tacy sami jak nasi użytkownicy. Dołączyli do nich również Joanna Jędrzejczyk i Jiří Procházka.

Skoncentrowaliśmy się na video i na zasięgu. Stworzyliśmy spoty o długości 30”,15”,10” i 6”, zarówno do telewizji jak i Internetu. Dodatkowo zaangażowaliśmy się we współpracę z influencerami, na czele z Kanałem Sportowym. Wszystko to miało na celu skrócenie dystansu do marki. 

Nowe strategia przyniosła znaczący wzrost ilości nowych użytkowników. Nie tylko utrzymaliśmy dynamikę wzrostu, ale też zrekrutowaliśmy segment “zwykłych użytkowników” na którym nam najbardziej zależało. Koordynacja zintegrowanych działań marketingowych i skuteczne zarządzanie komunikacją marki na wszystkich kluczowych dla xtb rynkach odbywa się z Polski. Marka xtb pozostaje liderem świadomości top of mind wśród polskich marek/platform inwestycyjnych.